Waarom

WAAROM

Bij consumenten draait het niet langer om winkelen in de betekenis van “fysiek ergens heen gaan om aankopen te doen”, maar het gaat om authenticiteit en het entertainen van de consument. “Door de opkomst van het webshoppen neemt het belang van attractieve winkels met een authentiek en gevarieerd aanbod toe. Consumenten laten zich in hun koopgedrag steeds meer leiden door beleving, authenticiteit en duurzaamheid. “Consumenten op de juiste manier benaderen, met de juiste selectie van merken en producten, voortdurend blijven communiceren met de klanten, is de succesformule van de toekomst. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: storytelling, een verrassend interieur dat naadloos aansluit bij de merken en de wensen van de doelgroep, uitzonderlijke service, een personal shopping experience, het aanbieden van eigentijdse verantwoorde mode met een verhaal, het zoeken van de combinatie met verschillende brancheproducten of het neerzetten van een lifestyleconcept, zullen in de toekomst het retail landschap bepalen”, aldus Cécile Scheele, initiator van de DREA.

Alles draait om een nieuwe manier van winkelen, het uitstralen van beleving. De Dutch Retail Experience Award is in 2012 tot stand gekomen om retailers die zich voor deze nieuwe manier van winkelen inzetten onder de aandacht te brengen en om tegelijkertijd een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar drea@poweringsustainablefashion.nl