Dutch Retail Experience Awards

drea-logo

DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS

De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

De Awards bestaan uit een juryprijs en een publieksprijs die op basis van een open stemformulier verworven worden. Stem tot 1 juli op uw favoriet van 2018!

STEM HIER-1

Best Customer Experience Award

Deze Award is onder verdeeld in een aantal categorieën. Uit de winnaar van de subcategorieën wordt de winnaar bepaald van de Best Customer Experience Award.

De Best Customer Experience Award wordt uitgereikt aan de retailer die zich actief bezighoudt met beleving en onderscheidend vermogen, zoals klantbeleving op basis van interieur, verkoopadvies, merken- en productaanbod, gebruikmaking van social media en events.

De subcategorieën zijn als volgt:

  • Best Customer Experience Award – Men

    2018: About. Lifestyle for Men in Amsterdam, Borthers Mode in Zeist, Dimmendaal Nextdoor in Coevorden, Gino Fashion in Elst, Jac Hensen in Zutphen, Modekantoor in Bergen, Coef in Arnhem, Twentyone Wood in Alkmaar, Ouwe Jongens Krentenbrood in Breda en FOUR by Azzuro in Amsterdam.

  • Best Customer Experience Award – Women

    2018: Vrouw in Horst, Styled by Juuls in Utrecht, OU. Boutique Stories in Amsterdam, Zolamanola in Utrecht, Cartoux in Maassluis, Instore in Delft, Heerenstraat in Horst, Hartje Oost in Amsterdam, Noir in Roermond en L’Atradonna in Hilligersberg Rotterdam.

  • Best Customer Experience Award – Women  & Men

    2018: Deense Kroon in Eindhoven, Daily Poetry in Den Bosch, Labels in Sittard, MEENT in Haarlem, Div. Herenkabinet/div. Damesboudoir in Amsterdam, Bouclé in Bunschoten-Spakenburg, Mensink Mode in Eerbeek, Vallen Mode in Harmelen, Falcon Fashion in Woerden en Concrete in Den Haag.

  • Best Customer Experience Award – Jeans

    2018: EBB18 in Groningen, Denoism in Rotterdam, Best of Brands in Hoogland, Grivec Bros in Kerkrade, Tenue de Nîmes in Amsterdam, Baretta in Den Haag, Vielgut in Eindhoven, Black & Blue in Nijmegen, Dragster in Eindhoven en Denimbar in Winsterswijk.

  • Best Customer Experience Award – Shoes & Leather

    2018: Wessels de Vlog in Rijssen, Trend Schoenmode in Panningen, The Little Green Bag in Vlaardingen, Ocho8 in Eindhoven, Goodwalt in Uden, Bronkhorst Schoenen in Gorinchem, Zwartjes van 1883 in Amsterdam, Geenen Schoenen in Bergeijk, MNDS in Rotterdam en Engelen Schoenmode in Deventer.

Retail Excellence Award

De Retail Excellence Award is voor gevestigde retailers, die al meer dan 25 jaar bestaan. De Award wordt uitgereikt aan de retailer die zich blijft vernieuwen, inspeelt op de trends van nu en zich onderscheid met langdurige klantenbinding.

Voor 2018 zijn de kansmakers: Bossenbroek in Voorthuizen, Gimbrère in Tilburg, Van Westen in Zaamslag, Van Tilburg in Nistelrode, Roetgerink in Enter, Jansen Noy in Sevenum, De Rode Winkel in Utrecht, Leurink in Borne, Niek Jansen in Didam en Gentlemen Mode in Oud-Beijerland. 

Most Innovative Start Up Award

De Most Innovative Start Up Award wordt uitgereikt aan, zoals de naam al aangeeft, de meest innovatieve start up. Deze categorie is in het leven geroepen om start ups, die met durf en lef het retaillandschap instappen en uitblinken in originaliteit, een steuntje in de rug te geven en ze te promoten onder de consument.  Deze Award wordt uitgereikt aan retailers die minder dan 5 jaar bestaan.

In 2018 is deze Award wellicht voor:  Maha in Amsterdam, Make My Day Men in Nijmegen, Oeben’s Mercantile in Utrecht, Palma in Breda, Pek & Kleren in Amsterdam, Gekaapt in Amsterdam, Roots in Amersfoort, De Paskaemer in Oosterhout, Poush in Wassenaar en Hype Heroes in Den Bosch.

Online Experience Award

De Online Experience Award is voor online retailers. Ook retailers die online begonnen zijn, maar inmiddels wel een fysieke winkel hebben of retailers waarvan het grootste platform online is, dingen mee naar deze Award. Deze Award is bestemd voor de webshop die een bijzondere online beleving neerzet voor de consument, vernieuwende faciliteiten en inspiratie biedt voor de online bezoeker.

De genomineerden voor 2018 zijn: miuse.nl, nanii.nl, takeitslowfashion.nl, thegreenlabels.com, kenkoshop.nl, nolabel.nl, loavies.com, brandfield.nl, wearelabels.com, littlesoho.com

Best Retail Evolution Award

Deze award wordt in 2018 voor het eerst uitgereikt. Groot filiaalbedrijven die hun winkelconcept blijven uitbreiden op een creatieve manier komen hiervoor in aanmerking. Deze prijs is niet gebonden aan 1 specifiek winkelfiliaal maar aan het algehele winkelconcept.

De eerste kansmakers zijn: Claudia Sträter, Sissy-Boy, Be One, Duifhuizen, De Bijenkorf, Anna van Toor, Vanilia, Omoda, SuitSupply en Costes.