How

HOW

Waar veel duurzame modeïnstituten en  -organisaties zich richten op het verduurzamen van de merken en hun fabrikanten, concentreren wij ons met name op de vraagkant. Op  deze manier zijn wij van mening een aanvullende asset te zijn voor alle initiatieven die er reeds zijn, zoals Fair Fashion Foundation, MadeBy, Clean & Unique en de aandacht binnen  MVO Nederland.

Om gezonde, kansrijke duurzame business modellen te kunnen ontwikkelen, zal er allereerst een marktvraag moeten ontstaan, dmv bewustwording en zichtbaarheid bij de consument. Als gevolg daarvan ontstaat de overtuiging  bij de retailer van de ‘sense of urgency’.  Shopeigenaren en hun personeel weten  nu vaak weinig van duurzame mode. Door hen voor te lichten, kennis te verstrekken en hen tools aan te bieden, stimuleren wij de winkeliers en consumenten duurzame keuzes te maken.  En deze zullen op hun beurt hun merken weer aanspreken op hun verantwoordelijkheden. Het zogenaamde ‘pull effect’ .

Binnen deze visie hebben we verschillende initiatieven ontwikkeld, die tezamen bijdragen aan het verduurzamen van deze branche door middel van het stimuleren van de vraagkant. Met deze initiatieven hebben we inmiddels een waardevol netwerk en een veelheid aan kennis opgebouwd mbt de internationale (veranderende) marktvraag, , perceptie van retailers  en duurzaam aanbod & innovatie.

Tevens treden wij als kennis- en sparringspartner op bij overheidsinitiatieven en scholen.